Lesson 9: Introduction to Numbers
<![if !supportLineBreakNewLine]>
<![endif]>
Vocabulary:
One (واحد)
Two (اثنان)
Three (ثلاثة)
Four (أربعة)
Five (خمسة)
Six (ستة)
Seven (سبعة)
Eight (ثمانية)
Nine (تسعة)
Ten (عشرة)
Eleven (أحد عشر)
Twelve (اثنا عشر)
Thirteen (ثلاثة
عشر)
Fourteen (أربعة
عشر)
Fifteen (خمسة عشر)
Sixteen (ستة عشر)
Seventeen (سبعة عشر)
Eighteen (ثمانية
عشر)
Nineteen (تسعة عشر)
Twenty (عشرون)
Thirty (ثلاثون)
Forty (أربعون)
Fifty (خمسون)
Sixty (ستون)
Seventy (سبعون)
Eighty (ثمانون)
Ninety (تسعون)
One Hundred (مائة)
Two Hundred (مئتان)
Three Hundred (ثلاثمائة)
Four Hundred (أربعمائة)
Five Hundred (خمسمائة)
Six Hundred (ستمائة)
Seven Hundred (سبعمائة)
Eight Hundred (ثمانمائة)
Nine Hundred (تسعمائة)
One Thousand (ألف)
Conversation:
A: How many apples do you have?
(كم عدد التفاحات التي
لديك؟)
B: I have three apples. (لدي
ثلاثة تفاحات.)
A: Can I have one apple? (هل يمكنني الحصول على تفاحة واحدة؟)
B: Sure, here you are. (بالتأكيد،
ها أنت.)
Grammar: Singular
and Plural
The basic rule for forming plurals in
English is to add "-s" to the end of most singular nouns. For example:
القاعدة الأساسية
لتكوين صيغ الجمع في اللغة الإنجليزية هي إضافة
"-s"
إلى نهاية معظم
الأسماء المفردة.
cat -> cats
dog -> dogs
house -> houses
There are a few exceptions to this rule, such as nouns that end in
"-s," "-x," "-z," "-ch,"
or "-sh," which typically form plurals by
adding "-es" to the end. For example:
bus -> buses
box -> boxes
quiz -> quizzes
church -> churches
brush -> brushes
There are also irregular plural nouns that do not follow the standard rules and
must be learned as vocabulary, such as:
هناك أيضًا أسماء جمع
غير منتظمة لا تتبع القواعد القياسية ويجب تعلمها كمفردات ، مثل
child -> children الأطفال
tooth -> teeth أسنان
foot -> feet أقدام
mouse -> mice الفئران
man -> men رجال
woman -> women. النساء
Practice:
Fill in the blank
I have _____ ( 1234) $.
I learn _____ (5678) words in English.
Comments
Post a Comment